Arktida2024banner2Arktida2024banner2Arktida2024banner2Arktida2024banner2Arktida2024banner2Arktida2024banner2

Houdek Petr

Doc. Ing. Petr Houdek, Ph.D., (*1981) je vedoucím Centra vědy a výzkumu, členem katedry managementu na Fakultě podnikohospodářské VŠE a členem Katedry marketingové komunikace a public relations Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Věnuje se terénním a laboratorním experimentům na nečestnost, podvádění a rozhodovací chyby.

Počet článků: 78

Křiváci a poctivciuzamčeno

5. 4. 2021  |  Vesmír 100, 230, 2021/4
Do hotelové haly v jednom velkém světovém městě vchází pohledná dívka. Rozhlédne se, a když spatří recepci, bez váhání k ní zamíří. „Dobrý den, na...
 

Všichni krademe propiskyuzamčeno

4. 3. 2019  |  Vesmír 98, 138, 2019/3
Co dělat, nechceme-li, aby nás někdo klamal či podváděl? Ve společenských vědách je základním schématem, jak přemýšlet o nečestnosti, tzv....
 

Jak nakupujeme hříšné statky?

1. 2. 2017  |  Vesmír 96, 72, 2017/2
Někdy kupujeme zboží, které na nás může vrhnout nepříliš lichotivý pohled (přinejmenším od pokladních). Takové statky se proto snažíme zakrýt,...
 

Rozvíjí vědu jeden pohřeb za druhým?

9. 1. 2017  |  Vesmír 96, 12, 2017/1
Přestože vědci usilují o růst lidského poznání, i ve vědě hrají významnou roli ambice, boje o postavení, budování reputace či nepotismus. Techniky...
 

Respektují novináři čtenáře, či inzerenty?

8. 12. 2016  |  Vesmír 95, 686, 2016/12
Čtenáři často zapomínají, že i přes svá specifika jsou noviny průmyslem jako každý jiný a mají za cíl zisk, nikoliv objektivitu za každou cenu....
 

Ukaž se jako neinformovaný a budeš oškubán

3. 11. 2016  |  Vesmír 95, 620, 2016/11
Všichni většinu zboží nakupujeme za jednotnou cenu. Prodejci tak nemohou využívat různé ochoty jednotlivých zákazníků za výrobek zaplatit. Vyprahlý...
 

Chci dosáhnout mistrovství, myši proto půjdou do plynuuzamčeno

14. 7. 2016  |  Vesmír 95, 395, 2016/7
Snaha být v něčem dobrý je mocnou hnací silou našich životů. Dosažení mistrovství v jakékoli činnosti naplní člověka pocity radosti a uspokojení...
 

SPOLEČENSKÉ VĚDY • Petr Houdek

5. 5. 2016  |  Vesmír 95, 261, 2016/5
PSYCHOLOGIE Když se nedaří, ovládne naše životy bolest Nezaměstnaní užívají mnohem více léků proti bolesti. Nejde o šokující poznání; patrně jsou...
 

SPOLEČENSKÉ VĚDY • Petr Houdek

3. 3. 2016  |  Vesmír 95, 136, 2016/3
SOCIOLOGIE Sport, alkohol a znásilnění Významné sportovní události jsou často příležitostí, aby se fanoušci, skalní i občasní, sešli v hospodách,...
 

Jsou experimenty v ekonomii k ničemu?

4. 2. 2016  |  Vesmír 95, 71, 2016/2
Ekonomické experimenty hrají obvykle studenti, když v počítačových laboratořích řeší standardizované úlohy, v kterých je velmi hrubě simulována...
 

Chcete-li uspět mimo svoji ligu, zkuste nejprve přátelství

7. 1. 2016  |  Vesmír 95, 6, 2016/1
Atraktivní muži si často berou atraktivní ženy. Je-li muž fyzicky přitažlivý či bohatý, nespokojí se s kdejakou šmudlou (ta mu nanejvýše krátce...
 

SPOLEČENSKÉ VĚDY • Petr Houdekuzamčeno

3. 12. 2015  |  Vesmír 94, 670, 2015/12
SOCIOLOGIE Jak dá spolupráce vzniknout korupci Chovají se lidé čestněji, když se rozhodují sami, nebo když je do rozhodování zainteresováno více...
 

SPOLEČENSKÉ VĚDY • Petr Houdekuzamčeno

5. 11. 2015  |  Vesmír 94, 602, 2015/11
ZDRAVOTNÍ POLITIKA Jak přimět lidi, aby jedli zdravě? Počet úmrtí na nemoci spojené s obezitou a chybnou životosprávou v následujících letech...
 

SPOLEČENSKÉ VĚDY • Petr Houdekuzamčeno

1. 10. 2015  |  Vesmír 94, 538, 2015/10
ANTROPOLOGIE Stojí za společenským pokrokem spíže? Proč v některých regionech příchod zemědělství umožnil rozkvět komplexních civilizací, zatímco...
 

SPOLEČENSKÉ VĚDY • PETR HOUDEKuzamčeno

3. 9. 2015  |  Vesmír 94, 474, 2015/9
SOCIOLOGIE Přechodový rasismus Odhalit, jak rozšířené jsou v populaci rasistické sklony, není jednoduché. Lze se samozřejmě zeptat lidí, avšak...
 

Smrtelné politické krytí firem

9. 7. 2015  |  Vesmír 94, 378, 2015/7
Napojení podnikatelů na politiku je všudypřítomné, a rozdělují-li dnes státy zhruba polovinu všeho, co ekonomika vytvoří, i nevyhnutelné. Některé...
 

Když o důležitých nákupech rozhoduje počasí

9. 7. 2015  |  Vesmír 94, 380, 2015/7
Jaký výrobek vložíme do nákupního košíku, ovlivňuje nespočet faktorů, aniž jsme si řady z nich vědomi. Koupi nanuku mohl vyvolat film, který...
 

SPOLEČENSKÉ VĚDY • Petr Houdekuzamčeno

9. 7. 2015  |  Vesmír 94, 382, 2015/7
PEDAGOGIKA Školy, zakažte mobily Každý kantor potvrdí, že nejobtížnějším úkolem při výuce je zaujmout studentovu pozornost. Pakliže je studentova...
 

Odvaha alespoň v nákupním košíku?

4. 6. 2015  |  Vesmír 94, 314, 2015/6
Neměli bychom vždy věřit tomu, co lidé říkají. Chceme-li poznat, jaké hodnoty člověk skutečně vyznává, je třeba sledovat, jak se chová. Někdo...
 

SPOLEČENSKÉ VĚDY • Petr Houdekuzamčeno

4. 6. 2015  |  Vesmír 94, 317, 2015/6
EKONOMIE Střezte se firem přinášejících zálohová placení Nakupujeme-li, vždy vážíme, zda za své peníze dostáváme protihodnotu, která se nám...
 
Strana: [1]  [2]  [3]  [4]