SPOLEČENSKÉ VĚDY • Petr Houdek
| 9. 7. 2015 | Vesmír 94, 382, 2015/7
PEDAGOGIKA
Školy, zakažte mobily
Každý kantor potvrdí, že nejobtížnějším úkolem při výuce je zaujmout studentovu pozornost. Pakliže je studentova mysl zaměřena na vnadnou spolužačku, očekávání spojená s víkendovou party či na poslední virální video na facebooku, pak se cokoliv, co učitel předvádí u tabule, do znalostí studenta prostě nepřesune. Nedávají-li studenti pozor a unikne jim důležitý koncept či pojem, další díly poznání už nezaklapnou. Učivo se začne zdát bez smyslu a nepochopitelné. Nedoženou- li přehlédnutí samostudiem či přirozenou inteligencí, začnou zaostávat. (Vnímat ovšem soustředěně některé pedagogy či látku může být také hazardem pro mentální zdraví.)
Nyní vidíte 14 % článku. Co dál:
Jsem předplatitel, mám plný přístup
Jsem návštěvník
Chci si přečíst celé číslo
Předplatným pomůžete zajistit budoucnost Vesmíru. Více o předplatném →
OBORY A KLÍČOVÁ SLOVA: Sociologie
RUBRIKA: Výběr z literatury
O autorovi
Petr Houdek
Doc. Ing. Petr Houdek, Ph.D., (*1981) je vedoucím Centra vědy a výzkumu, členem katedry managementu na Fakultě podnikohospodářské VŠE a členem Katedry marketingové komunikace a public relations Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Věnuje se terénním a laboratorním experimentům na nečestnost, podvádění a rozhodovací chyby.

Doporučujeme
Hospodářský cyklus: od Velké krize po současnost
Pavel Potužák | 1. 9. 2025
Kolísání produkce, zaměstnanosti a inflace provází tržní ekonomiky minimálně od konce průmyslové revoluce. Proč v některých obdobích hospodářství...
Globální eliminace poliovirů očkováním 
Vladimír Vondrejs | 1. 9. 2025
Je to už dávno (1960), co jsme u nás jako první na světě oslavili úplné odstranění poliovirů a rotariáni začali uvažovat o velké investici...
Do nitra Etny
Lukáš Krmíček | 1. 9. 2025
Etna neohrožuje jen zvědavé turisty či blízká lidská osídlení svými erupcemi. Může být nebezpečná i nestabilitou svých sopečných svahů.