Počítačová grafika

Seznam článků v seriálu - počet: 5

0. díl

Skrytá tvář počítačové grafiky
 |  3. 9. 2015  |  Vesmír 94, 504, 2015/9

V tomto čísle Vesmíru zahajujeme seriál věnovaný vědeckým aspektům počítačové grafiky. Všichni známe její atraktivní vizuální výstupy, ale za nimi...
 
1. díl

Vývoj nových léčiv v počítačiuzamčeno
Barbora Kozlíková, Jiří Sochor  |  3. 9. 2015  |  Vesmír 94, 504, 2015/9

Počítačová grafika může ovlivnit i tak odlišnou oblast, jakou je farmaceutický průmysl. Díky víceoborové spolupráci na Masarykově univerzitě v Brně...
 
2. díl

Renesance kresleného filmuuzamčeno
Daniel Sýkora  |  1. 10. 2015  |  Vesmír 94, 576, 2015/10

Až donedávna existovaly dvě samostatné techniky pro tvorbu animovaných filmů. První byla ručně kreslená animace (z tisíců rozkreslených 2D obrázků),...
 
3. díl

3D rekonstrukce z fotografiíuzamčeno
David Sedláček  |  5. 11. 2015  |  Vesmír 94, 634, 2015/11

3D rekonstrukce se snaží převést objekty reálného světa do trojrozměrné digitální reprezentace. Metoda pomáhá například architektům, archeologům...
 
4. díl

Prostorové hierarchie – klíč k rychlosti a detailuuzamčeno
Jiří Bittner  |  3. 12. 2015  |  Vesmír 94, 706, 2015/12

Proces, který od vstupního digitálního popisu 3D scény vede k vytvoření jejího 2D obrazu ze zvolené pozice pozorovatele včetně simulování světelných...
 

Předplatným pomůžete zajistit budoucnost Vesmíru

Tištěná i elektronická
verze časopisu
Digitální archiv
od roku 1994
Speciální nabídka
pro školy a studenty

 

Objednat předplatné