Počítačová grafika
Seznam článků v seriálu - Počet: 5
0. díl
Skrytá tvář počítačové grafiky
V tomto čísle Vesmíru zahajujeme seriál věnovaný vědeckým aspektům počítačové grafiky. Všichni známe její atraktivní vizuální výstupy, ale za nimi...
1. díl
Vývoj nových léčiv v počítači
Počítačová grafika může ovlivnit i tak odlišnou oblast, jakou je farmaceutický průmysl. Díky víceoborové spolupráci na Masarykově univerzitě v Brně...
2. díl
Renesance kresleného filmu
Až donedávna existovaly dvě samostatné techniky pro tvorbu animovaných filmů. První byla ručně kreslená animace (z tisíců rozkreslených 2D obrázků),...
3. díl
3D rekonstrukce z fotografií
3D rekonstrukce se snaží převést objekty reálného světa do trojrozměrné digitální reprezentace. Metoda pomáhá například architektům, archeologům...
4. díl
Prostorové hierarchie – klíč k rychlosti a detailu
Proces, který od vstupního digitálního popisu 3D scény vede k vytvoření jejího 2D obrazu ze zvolené pozice pozorovatele včetně simulování světelných...