Kotinin prokazatelný ještě dlouho
| 5. 7. 1994Američtí experti došli k závěru, že tabáková reklama, která byla v pozdních 60. letech adresována především mladým dívkám „vstupujícím do života“, vedla k enormnímu vzestupu kuřaček ve věku 11 až 17 let. Tato studie se týkala koncernu Camel, mezi nímž a kompetentními americkými úřady je v tomto ohledu veden boj doslova na ostří nože. Za pozitivní obrat v kuřácké problematice je možno považovat ten poznatek, že dnes je k dispozici spolehlivá metoda, jak stanovit a kvantifikovat u pasivních kuřáků nikotin: překvapivě se ukázalo, že kotinin, určitá zplodina nikotinu, se dá dlouhou dobu po expozici tabákovému kouři prokázat ve vlasech např. malých dětí ze silně kuřáckých domácností, resp. u těch dětí, jejichž matky nepřestaly kouřit ani během těhotenství.