Smráká se ve školství?
| 2. 5. 2018Ad vesmir.cz (bit.ly/2EknW9A)
[…] Co se týče mizerné výuky, tak jedním z nejhorších způsobů pro zkoušení studentů je zkoušení písemné. To proto, že ústní zkoušení je mnohem univerzálnější a klade na studenta daleko větší nároky. Navíc si studenti často testy pamatují a sepisují, dále si je předávají a je to pak nanic. Ano, písemky jsou rychlé na opravu, ale úroveň studentů se pak mnohem rychleji snižuje, když ví, že na většinu předmětů se nemusí připravovat, protože se už dávno naučili jednotlivé verze testů. Ptám se sám sebe, co za pedagoga zkouší písemně a vše oznamuje otrocky dopředu, to je prostě neuvěřitelný amatérismus a laxní přistup ke vzdělávání. Naštěstí jsem měl vždycky profesory, kteří když už byl test písemný, minimální hranice byla 70 % a při nerozhodném výsledku se dozkušovalo ústně. […]
Výborný a otevřený rozhovor. Dokud bude fungovat zneužívání systému financování, plagiátorství a pochybná zaměření výzkumných záměrů a sami VŠ pedagogové nebudou mít morální zábrany takto pracovat, jak mají mít potom nějakou motivaci a morální hodnoty studenti?
Ke stažení
- článek ve formátu pdf [194,18 kB]