Puppetron z vás udělá živý obraz
| 4. 12. 2017Tým Daniela Sýkory z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty elektrotechnické ČVUT si připsal další úspěch. Společnost Adobe na své říjnové konferenci Adobe MAX 2017 v Las Vegas představila grafický nástroj Puppetron, který je založen na algoritmu českých vědců.
Puppetron umožňuje upravit portrétní fotografii tak, že působí jako kresba či malba vytvořená ve zvoleném výtvarném stylu. Reálný člověk díky tomu vypadá jako komiksová postava, bronzová socha nebo dílo impresionistického malíře. Výtvarný styl lze při zachování charakteristických rysů tváře přenést i do videa.
Na rozdíl od populárních aplikací Prisma nebo DeepArt nevyužívá neuronové sítě a pracuje s neparametrickou syntézou textury. Díky tomu dokáže uchovat více lokálních detailů výtvarné předlohy a netrpí pokřivením, které u konkurenčních metod způsobuje nasazení stylu na cílovou tvář.
Algoritmus začnou brzy využívat animátoři. „Puppetron bude integrován do nástroje Character Animator, jenž je součástí populárního balíku Creative Cloud od firmy Adobe,“ říká Daniel Sýkora. (O jeho dalších algoritmech Vesmír 94, 576, 2015/10 a 96, 268, 2017/5.)
Fišer J. et al., ACM Transactions on Graphics, DOI: 10.1145/3072959.3073660, demo: http://facestyle.org
Ke stažení
- článek ve formátu pdf [384,82 kB]
O autorovi
Ondřej Vrtiška
Původním vzděláním biolog se specializací na hydrobiologii (PřF UK), utekl z oborů žurnalistika a kulturní antropologie (obojí FSV UK). Od r. 2001 pracoval jako vědecký novinář (ABC, Český rozhlas, TÝDEN, iHNed.cz), na téma „věda v médiích“ přednáší pro vědce i pro laickou veřejnost. Věnuje se popularizaci vědy, spolupracuje s Učenou společností České republiky. Z úžasu nevycházející pozorovatel memetické vichřice. Občas napíná plachty, občas staví větrolam.