Hardwarové potíže virtuální reality
| 5. 11. 1994Pětsetistránková zpráva, kterou pro americkou vládu připravila rada pro výzkum při americké Akademii věd, upozorňuje na to, že výzkum v oblasti virtuální reality je řízen sofwarovými specialisty, kteří mají sklon nevidět nedostatky hardwaru.
„Jestliže komfort systémů virtuální reality (zejména „hlavové“ displeje) nemůže být podstatně vylepšen, bude praktické využití virtuální reality omezeno jen na situace nouze anebo na krátkou dobu,“ konstatuje se v této zprávě.
Tlak na vývoj zatím pochází jednak ze strany zábavního průmyslu, jednak ze strany vojáků. Zatímco zábavní průmysl vyžaduje systémy levné, vojáci mají zájem o velmi důmyslné systémy a málo se ohlížejí na jejich cenu.
Ale armáda a zábavní průmysl nejsou jedinou možnou oblastí aplikací virtuální reality: zpráva mluví o průmyslu, medicíně, rizikových operacích a tréninku jako o nejslibnějších oblastech použití.
Nature 371, 367, 1994