Bob Kartous: No future (Vezeme děti na parním stroji do virtuální reality?)
| 6. 1. 2020 | Vesmír 99, 61, 2020/1
Škola nás má nějakým způsobem připravit na budoucnost. Ale kdo ví, jaká bude budoucnost za 20, 30 či 50 let? Kartouz v provokativní knize mj. říká: „Češi si se zvrácenou radostí ,zotročených‘ svým vlastním nesebevědomím volí do svého čela neodpovědné idioty, kteří jim hrají na krysařovu flétnu a vedou je do propasti střednědobého ekonomického a politického výhledu.“ Nechte se vtáhnout do dialogu s autorem, stojí to za to. „Neexistují žádné koleje do zdárné budoucnosti, které by uměly přeskočit vzdělání“ podotýká v doslovu Tomáš Sedláček.
Ke stažení
článek ve formátu pdf [329,53 kB]
OBORY A KLÍČOVÁ SLOVA: Výchova a vzdělávání
RUBRIKA: Přečetli jsme
O autorovi
Ivan Boháček
Mgr. Ivan Boháček (*1946) absolvoval Matematicko-fyzikální fakultu UK v Praze. Do roku 1977 se zabýval v Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského molekulovou spektroskopií, do roku 1985 detektory ionizujících částic v pevné fázi v Ústavu pro výzkum, výrobu a využití radioizotopů. Spolu s Z. Pincem a F. Běhounkem je autorem knihy o fyzice a fyzicích Newton by se divil (Albatros, Praha 1975), a se Z. Pincem pak napsali ještě knihu o chemii Elixíry života a smrti (Albatros, Praha 1976). Ve Vesmíru působí od r. 1985.

Doporučujeme
Najít své těžiště kontroly 
Lenka Vrtišková Nejezchlebová | 7. 7. 2025
„Svobodu, nebo smrt je návod, jak vyhrát bitvu, ale zároveň recept na rozchod,“ říká bývalý hlavní armádní psychiatr Jan Vevera. Faktory, které...
Věstonická superstar 
Soška tělnaté ženy z ústředního tábořiště lovců mamutů u dnešních Dolních Věstonic pod Pálavou je jistě nejznámějším archeologickým nálezem...
K čemu je umění? 
Petr Tureček | 7. 7. 2025
Výstižná teorie lidské evoluce by měla nabídnout vysvětlení, proč trávíme tolik času zdánlivě zbytečnými činnostmi. Proč, jako například lvi,...