Bob Kartous: No future (Vezeme děti na parním stroji do virtuální reality?)
| 6. 1. 2020 | Vesmír 99, 61, 2020/1
Škola nás má nějakým způsobem připravit na budoucnost. Ale kdo ví, jaká bude budoucnost za 20, 30 či 50 let? Kartouz v provokativní knize mj. říká: „Češi si se zvrácenou radostí ,zotročených‘ svým vlastním nesebevědomím volí do svého čela neodpovědné idioty, kteří jim hrají na krysařovu flétnu a vedou je do propasti střednědobého ekonomického a politického výhledu.“ Nechte se vtáhnout do dialogu s autorem, stojí to za to. „Neexistují žádné koleje do zdárné budoucnosti, které by uměly přeskočit vzdělání“ podotýká v doslovu Tomáš Sedláček.
Ke stažení
- článek ve formátu pdf [329,53 kB]
OBORY A KLÍČOVÁ SLOVA: Výchova a vzdělávání
RUBRIKA: Přečetli jsme
O autorovi
Ivan Boháček
Mgr. Ivan Boháček (*1946) absolvoval Matematicko-fyzikální fakultu UK v Praze. Do roku 1977 se zabýval v Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského molekulovou spektroskopií, do roku 1985 detektory ionizujících částic v pevné fázi v Ústavu pro výzkum, výrobu a využití radioizotopů. Spolu s Z. Pincem a F. Běhounkem je autorem knihy o fyzice a fyzicích Newton by se divil (Albatros, Praha 1975), a se Z. Pincem pak napsali ještě knihu o chemii Elixíry života a smrti (Albatros, Praha 1976). Ve Vesmíru působí od r. 1985.
Doporučujeme
Exploze, které tvoří
Supernovy vytvářejí v mezihvězdném prostředí bubliny. V hustých stěnách bublin vznikají hvězdy. A to, co začalo výbuchem, končí hvězdou.
Mrtví termiti odpovídají na evoluční otázky
Aleš Buček, Jakub Prokop | 6. 1. 2025
Termiti představují odhadem čtvrtinu globální biomasy suchozemských členovců. Naší snahou je pochopit, jak dosáhli ekologického úspěchu, jak se...
Objev země Františka Josefa
Zdeněk Lyčka | 6. 1. 2025
Soukromá rakousko-uherská polární výprava v letech 1872–1874 nedosáhla zamýšleného cíle, jímž bylo proplout Severní mořskou cestou a případně...