JSTE PŘIPRAVENI NA ČTVRTOU PRŮMYSLOVOU REVOLUCI? MY ANO.
25 úspěšných let ve vzdělávání, výzkumu a vývoji na Západočeské univerzitě v Plzni
3. 11. 2016
| Vesmír 95, 666, 2016/11
komerční prezentace
Mezioborová spolupráce
- Studentská formule – nový závodní vůz pro sezónu 2016: tým 25 studentů z fakult strojní, elektrotechnické, ekonomické a fakulty designu a umění Ladislava Sutnara
- Elektromobily a elektromotocykly: spolupráce studentů inženýrských a designérských oborů na vývoji různých typů vozidel
- Technologické vylepšování kognitivních schopností člověka: spojení nových technologií, fi lozofi e, přírodních a sociálních věd
- Detekce poruch motoriky u dětí: společný projekt fakulty aplikovaných věd, katedry tělesné a sportovní výchovy ZČU a Fakultní nemocnice Plzeň
- Lentikulární tisk: spolupráce počítačových grafi ků a uměleckých oborů virtuální realita
4 výzkumná centra
Mezi naše klíčová témata patří například:
- Nanostrukturní tenkovrstvé materiály
- Laserové technologie
- Inteligentní senzory
- Automatické rozpoznávání mluvené řeči
- Specializovaní roboti
- Výzkum umělé inteligence
- Technologie pro dopravní systémy nové generace
- Moderní konstrukce vozidel
- Programování buněk
- Matematické a fyzikální modelování
- Elektronické systémy
- Komunikační technologie
- Mechatronické systémy
Ke stažení
článek ve formátu pdf [207,25 kB]
OBORY A KLÍČOVÁ SLOVA: Různé
RUBRIKA: Public Relation
Doporučujeme
Lidské ucho v počítači 
Pavel Jungwirth, Ondřej Ticháček | 3. 11. 2025
Podle známého výroku Richarda Feynmana člověk něčemu pořádně porozumí, až když to sám sestrojí. A já (Pavel Jungwirth) jsem si z velmi osobních...
Deset let gravitačních vln
Ondřej Zelenka | 3. 11. 2025
Letos v září jsme oslavili 10 let od první přímé detekce gravitačních vln. Jejich zaznamenáním jsme nejen doplnili další dílek skládačky důkazů...
Horké vlny v měnícím se klimatu
Jan Kyselý, Ondřej Lhotka | 3. 11. 2025
Tent o příspěvek navazuje na článek Horké vlny v měnícím se klimatu: otazníky zůstávají (Vesmír 91, 28, 2012/1) a shrnuje aktuální stav poznatků...






