2017/12

Kontakty

Ceny Učené společnosti ČR

|  5. 6. 2003
 |  Vesmír 82, 311, 2003/6

Ceny Učené společnosti ČR za rok 2003 získali:

• v kategorii vědecký pracovník

Ing. Jaroslav Kříž za teoretické i experimentální práce z oboru organizace molekulárních struktur v makromolekulárních systémech (sponzorovala a. s. UNIPETROL);

RNDr. Pavel Spurný za výzkum meteorů a meteoroidů (sponzorovala a. s. Léčiva);

• v kategorii mladý vědecký pracovník

Mgr. Helena Havlíková za výzkum steroidních hormonů (sponzorovaly Šilinkův nadační fond a a. s. PRO. MED.CS. Praha);

Dr. rer. nat. Markéta Munzarová za teoretické studie elektronové paramagnetické rezonance a nukleární magnetické rezonance (sponzorovala a. s. PRO. MED.CS. Praha);

• v kategorii středoškolských studentů

Zdeňka Balíková z Gymnázia v Bystřici pod Pernštejnem za ekologickou studii (biologie a ekologie);

Ondřej Čertík z Gymnázia Christiana Dopplera v Praze za původní příspěvek k teorii „pružného kyvadla“ (obor fyzika);

Vladimír Mrvík z Gymnázia v Českém Brodě za analýzu kroniky černokosteleckého panství a trvalý zájem o Černokostelecko (historie);

Martina Tejnská z Gymnázia a SPgŠ v Liberci za pokus rekonstruovat lidickou tragédii (historie).

Ceny studentů gymnázií sponzoroval nositel ceny Praemium Bohemiae prof. MUDr. Vratislav Schreiber, člen Učené společnosti ČR a člen redakční rady Vesmíru.

Všem oceněným blahopřejeme a oceněným studentům věnujeme předplatné časopisu Vesmír.

redakce