Zdraví a potravinářská reklama
| 5. 11. 2002Úspěšný potravinářský trh vyžaduje stále nové produkty. Většina zákazníků si přeje potraviny, které prospívají zdraví a zároveň jsou chutné. V roce 2001 se v některých státech začal do přírodních vod prodávaných v lahvích přidávat vápník. Kupují je zejména ženy. Běžné je také obohacování šťáv a limonád kombinací vitaminů A, C a E. Do plnotučného mléka (ve Španělsku) či minerální vody (v USA) přidávají někteří výrobci fluorid jako podporu vývoje dětského chrupu.
Přidávání probiotických kultur je známé i v ČR (Actimel), ve Spojeném království a v Německu, kde se r. 2001 začal úspěšně prodávat probiotický jogurt. Probiotickými kulturami se obohacují i masné produkty, např. salámy nebo grilovaný krocan. V reklamě na řadu potravinářských výrobků se osvědčil americký novotvar
Ke stažení
- Článek ve formátu PDF [281,39 kB]