Hodnocení výuky studenty
| 5. 5. 1997Jestliže vás postihl osud a jste pedagogem, očekává vás dnes pravděpodobně také hodnocení studenty. Na zajímavý experiment upozornil psycholog Stephen Ceci z Cornellovy univerzity, který přednášel vývojovou psychologii. Ve dvou různých semestrech přednášel naprosto totéž, stejným způsobem, až na své vystupování. V druhém semestru mluvil s větším entuziazmem, výrazněji, a hlavně mnohem více gestikuloval. V tomto druhém semestru jeho hodnocení stouplo. Laiky možná překvapí, že pozitivně nebyl hodnocen entuziazmus, ale „úroveň jeho znalostí, organizační schopnosti, jeho spravedlnost a nestrannost, a dokonce i kvalita jeho učebních textů.“
Doufejme, že tento poznatek uplatní šéfové kateder a děkani fakult při úvahách, jakým zdrojem informace studentské hodnocení může být. (Za upozornění na článek v The Chronicle of Higher Education, 14. 3. 1997, str. A10 děkuji J. Michaelovi a elektronickým konferencím 2. LF UK a 3. LF UK).