Aktuální číslo:

2025/7

Téma měsíce:

Umění

Obálka čísla

Hodnocení výuky studenty

 |  5. 5. 1997
 |  Vesmír 76, 296, 1997/5

Jestliže vás postihl osud a jste pedagogem, očekává vás dnes pravděpodobně také hodnocení studenty. Na zajímavý experiment upozornil psycholog Stephen Ceci z Cornellovy univerzity, který přednášel vývojovou psychologii. Ve dvou různých semestrech přednášel naprosto totéž, stejným způsobem, až na své vystupování. V druhém semestru mluvil s větším entuziazmem, výrazněji, a hlavně mnohem více gestikuloval. V tomto druhém semestru jeho hodnocení stouplo. Laiky možná překvapí, že pozitivně nebyl hodnocen entuziazmus, ale „úroveň jeho znalostí, organizační schopnosti, jeho spravedlnost a nestrannost, a dokonce i kvalita jeho učebních textů.“

Doufejme, že tento poznatek uplatní šéfové kateder a děkani fakult při úvahách, jakým zdrojem informace studentské hodnocení může být. (Za upozornění na článek v The Chronicle of Higher Education, 14. 3. 1997, str. A10 děkuji J. Michaelovi a elektronickým konferencím 2. LF UK a 3. LF UK).

OBORY A KLÍČOVÁ SLOVA: Věda a společnost
RUBRIKA: Aktuality

O autorovi

Ivan David

Doporučujeme

Věstonická superstar

Věstonická superstar video

Soška tělnaté ženy z ústředního tábořiště lovců mamutů u dnešních Dolních Věstonic pod Pálavou je jistě nejznámějším archeologickým nálezem...
K čemu je umění?

K čemu je umění? uzamčeno

Petr Tureček  |  7. 7. 2025
Výstižná teorie lidské evoluce by měla nabídnout vysvětlení, proč trávíme tolik času zdánlivě zbytečnými činnostmi. Proč, jako například lvi,...
Paradoxní příběh paradoxu obezity

Paradoxní příběh paradoxu obezity uzamčeno

Petr Sucharda  |  7. 7. 2025
Obezita představuje jednu z nejzávažnějších civilizačních chorob, jejíž důsledky zasahují do téměř všech oblastí lidského zdraví. Její definice...