Děti se učí rychleji hudebním zvukům
| 5. 8. 1996Výuka hudbě zlepšuje schopnost dětí učit se řeči a zlepšuje jejich sociální dovednosti. Psycholožka Maria Spychigerová z Fribourské univerzity ve Švýcarsku spolu s Jeanem-Lukem Patrym ze Salcburské univerzity sledovala po tři roky 70 tříd dětí mezi 7 a 15 lety. V 35 třídách zvýšili počet hodin hudební výchovy na 5 týdně, zbylých 35 tříd mělo jen 1 až 2 hodiny týdně. Po třech letech se zjišťovaly rozdíly v inteligenci, poznávacích schopnostech a sociální integraci. Mezi oběma skupinami nebyl zjištěn žádný rozdíl v inteligenci, avšak děti s více hodinami hudební výchovy byly lepší v jazycích a nebyly horší v matematice, přestože v těchto předmětech měly méně vyučovacích hodin. Dovedly rovněž lépe převyprávět slyšené. Ve třídách s 5 hodinami hudby bylo méně konfliktů, děti více spolupracovaly mezi sebou i s učitelem, méně dětí bylo pokládáno za “outsidery″.
Vyloženě dobrou zkušenost udělala Spychigerová rovněž s obtížně vychovatelnou třídou, kterou nikdo nechtěl učit. Přes počáteční problémy to byl po třech letech přímo zázrak, říká Spychigerová. (New Sci. 1996, No. 2030, str. 6)