Stížnosti na výuku na amerických vysokých školách
| 5. 2. 1994Podle zjištění National Science Foundation přibližně 60 % vysokoškolských studentů v USA, kteří si na začátku vybrali jako hlavní studijní obor přírodní vědy, matematiku nebo techniku, v průběhu studia přechází na jiný obor. Nancy Hewittová a Elaine Seymourová z Bureau of Sociological Research při Coloradské univerzitě v Boulderu uveřejnily výsledky tříapůlleté studie zaměřené na výzkum důvodů, proč tak vysoké procento studentů o tyto obory ztrácí zájem.
Na čtyřech vysokých školách typu college a na univerzitách v Coloradu hovořily se studenty, jejichž hlavním studijním oborem byla přírodověda, matematika nebo technika, a se studenty, kteří z těchto oborů odešli. Jako nejčastější problémy u obou skupin studentů zjistily nevyhovující způsob výuky a nepřístupnost profesorů vyučujících přírodní vědy, matematiku a techniku ve srovnání s učiteli jiných oborů.
Přibližně 54 % studentů, kteří přestoupili na jiný obor, uvádělo, že výuka je lepší v nepřírodovědných a netechnických předmětech (u studentů, kteří nepřestoupili, je toho názoru jen 21 %). Avšak i mezi těmi, kteří z těchto oborů neodešli, jich 40 % tvrdilo, že jsou od studia odrazováni špatnými zkušenostmi s výukou.
K nejčastějším stížnostem na výuku přírodovědy, matematiky a technických předmětů patřilo nadměrné pracovní zatížení, příliš rychlý postup výkladu a nedostatečná pomoc při studijních problémech. V tomto ohledu výzkum ukázal, že ti studenti, kteří přesto v uvedených oborech zůstali, se od studentů, kteří přestoupili, lišili především v tom, že při řešení studijních problémů více využívali oficiální i neoficiální pomoc, např. studijní kroužky, spolupráci v kolektivech na ubytovacích kolejích apod. (Chem. and Eng. News, 70, 1992, č. 10, s. 18).