De Young Museum
V době, kdy ještě světové výstavy fungovaly jako důležitý zdroj informací, byla jejich společenská, ekonomická a kulturní pozice nesporně výlučná. Obdobně pozorná péče byla věnována i jejich hmotnému dědictví v podobě výstavních pavilonů, jejichž existence nemusela vždy nutně zaniknout s koncem vlastní akce. Příkladů „recyklace pavilonů“ je řada od iluzorních vizí, jako v případě Exposition Universelle v Paříži v roce 1900, jejíž část z Rue de Nations zamýšlel skotský myslitel Patrick Geddes převzít pro účely své mezinárodní letní školy, až po sekundární využití pro muzeální účely. Do této kategorie spadá například pařížský Palais de Tokyo nebo Cité de l’architecture et du patrimoine, ale také třeba pražské Lapidárium.
Obdobným způsobem byl zhodnocen i pavilon výtvarných umění z California Midwinter International Exposition konané v roce 1894 v San Franciscu. Tato původní, Egyptem inspirovaná budova však byla opakovaně poničena při zemětřeseních a po jednom obzvlášť destruktivním v roce 1989 bylo přijato rozhodnutí torzo strhnout a vybudovat ryze současné muzeum.