Jedním ze tří odborných porotců, kteří budou číst vaše přihlášky a vybere třicet semifinalistů, kteří se s odbornou porotou osobně potkají, je astrofyzik Jiří Grygar z Fyzikálního ústavu Akademie věd. Vaši rodiče ho znají zejména jako vědce, ale vy ho poznáte i jako člověka, který – jak svědčí snímek – když se mluví o stavu beztíže, ví, co to obnáší.

Až se spolu setkáte, pokud se dostanete do semifinále Expedice, Jiří Grygar pochopitelně nebude mluvit o sobě. Stejně jako další členy odborné poroty ho bude zajímat experiment, který chcete uskutečnit ve stavu beztíže. Možná se bude ptát, jak byste jej provedli, možná bude chtít vysvětlit k čemu je to dobré. Bude jen na vás, jak celý svůj projekt odprezentujete. A nejen to. Dost možná, že bude porotu zajímat i něco dalšího. Co? To jsme také chtěli vědět. To víte, připravit se na něco, co znám, je vždycky lepší, než cesta do neznáma. A správný kosmonaut si také vždycky nejdříve prozkoumá terén, na němž má přistát. Kosmonautika není hazard, ale práce pro nadšence s chladnou hlavou.

Dnes si ve zvukovém příspěvku pod článkem můžete poslechnout, co by mohlo zajímat dr. Jiřího Grygara.

Zpět na hlavní stránku Expedice vesmír