Video: NEZkreslená věda

Video popularizující vědu nemusí sestávat ze sestřihu mluvících hlav a ilustračních záběrů na pipetu a zkumavky. Že existují jiné cesty, schůdné i v českém prostředí, na jehož zatuchlost je tak snadné nadávat, dokazuje desetidílná série NEZkreslená věda.

Videa ve stopáži od osmi do dvanácti minut představují nejrůznější oblasti vědeckého poznání. Od vzniku vesmíru po fungování jaderné elektrárny, od kvantového světa po náš imunitní systém.

Kreslené obrázky komentované Pavlem Liškou nám ožívají před očima, za faktickou správnost ručí odborní garanti z ústavů Akademie věd ČR.

Série vznikla v rámci projektu Otevřená věda Střediska společných činností AV, který je spolufinancován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Zpracovala ji společnost MAUR film, která se mimo jiné podílela na filmu Fimfárum Jana Wericha.

„NEZkreslená věda má zaujmout především české středoškoláky a motivovat je ke studiu přírodovědných a technických oborů. Má také pomoci učitelům zpestřit výuku,“ říká koordinátor videí Martin Podařil.

Všech deset videí je ke zhlédnutí na YouTube a učitelé si mohou zdarma objednat DVD na adrese info@otevrena-veda.cz.

Komentář k videím načetl Pavel Liška. Foto: Jan Tichý Photography